Regulamin sklepu

Strona główna » Regulamin sklepu

Obowiązuje od 25.03.2024 roku

Regulamin sklepu internetowego i strony internetowej Takeda Sushi.

DZIAŁ I. Postanowienia ogólne

§ 1. Zakres stosowania i obowiązywania regulaminu.

  • Strona Internetowa i sklep Takeda Sushi działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  • Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich Użytkowników sklepu internetowego takedasushi.pl, które zawrą ze Sklepem umowę bez związku z zawodowym charakterem prowadzonej przez te osoby działalności.
  • Regulamin określa sposób świadczenia usług drogą elektroniczną, warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego przez sklep takedasushi.pl..
  • Korzystanie ze Sklepu i usług strony internetowej Takeda Sushi przez Użytkownika jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją jego postanowień oraz z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bez konieczności sporządzania odrębnej umowy.
  • W sprawie złożenia zamówienia przez przedsiębiorcę, należy skontaktować się z Takeda Sushi za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie celem uzgodnienia szczegółów i zawarcia stosownej umowy handlowej.

§ 2. Informacje o sprzedawcy i kontakt ze sklepem.

  • Właścicielem Sklepu internetowego działającego pod adresem takedasushi.pl jest Sprzedawca: Takeda Sushi H.O.G Łukasz Szczepaniec z siedzibą w Krakowie, ul. Przybyszewskiego 63 Kraków 30-128, NIP: 7952110745,
    • Telefon kontaktowy Sprzedawcy: +48 731 857 000
    • Nr konta bankowego Sprzedawcy: ?????????
    • Poczta elektroniczna (e-mail) Sprzedawcy: takeda@takedasushi.pl
  • Sprzedawca prowadzi działalność gospodarczą na terenie Polski w zakresie
  • Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą podanych w § 2. adresów i numerów telefonów podanych od wtorku do czwartku w godz. 12:00-20:00 i od piątku do niedzieli w godz. 12:00-21:00.

§ 3. Definicje terminów i wyrażeń używanych w Regulaminie.

  • Sklep, Strona internetowa – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://takedasushi.pl, sprzedający produkty i towary za pośrednictwem Internetu;
  • Sprzedawca – Takeda Sushi H.O.G Łukasz Szczepaniec z siedzibą w Krakowie, ul. Przybyszewskiego 63 Kraków 30-128, NIP: 7952110745;
  • Klient:
    • konsument dokonujący zakupów tj. zawierający umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu lub korzystający ze Sklepu, 
    • osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, dokonująca zakupów tj. zawierająca umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
  • Użytkownik – osoba fizyczna, dokonującą zakupu towaru lub usługi w Sklepie https://takedasushi.pl, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; 
  • Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże je przewoźnikowi realizującemu dostawę;
  • Przelew elektroniczny – płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego on-line, za pośrednictwem systemu/-ów płatności on-line;
  • Biuro Obsługi Klienta – punkt kontaktowy działający pod adresem poczty elektronicznej: takeda@takedasushi.pl.
  • Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  • Usługi – usługi świadczone przez Sklep na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  • Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Sklepu i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży towaru lub towarów ze Sprzedawcą.
  • Konto Klienta – baza zawierająca dane Klienta służące do realizacji składanych zamówień, historię zamówień, preferencje klienta dotyczące wybranych funkcjonalności Sklepu, dane dotyczące wpłat i nadpłat z tytułu zamówień;
  • Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  • Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  • Towar / Produkt / Usługa – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma / usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • Umowa Sprzedaży – umowa o świadczenie usług. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia oświadczenia o przyjęciu oferty przez Sprzedawcę (sklep takedasushi.pl) na wskazany adres e-mail przez Klienta przy składaniu zamówienia.

§ 4. Zawarcie Umowy Sprzedaży

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

Do korzystania ze Sklepu, w tym do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne są:

  • urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową (np. komputer, telefon),
  • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  • włączona obsługa plików cookies i javascript.

§ 5. Problemy i utrudnienia w funkcjonowaniu Sklepu.

  • Jeśli w funkcjonowaniu Sklepu zaistnieją przerwy lub zakłócenia spowodowane siłą wyższą lub działaniem osób trzecich, Sklep nie ponosi za nie odpowiedzialności w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie. Sklep nie ponosi też odpowiedzialności za błędy i zakłócenia wynikłe przez niekompatybilność infrastruktury technicznej Klienta ze Sklepem.
  • Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

DZIAŁ II. Zasady zawierania i realizacji umów w ramach sklepu

§ 6. Zakładanie konta w sklepie.

  • W ramach Sklepu internetowego Sprzedawca świadczy nieodpłatnie na rzecz Klientów usługę polegającą na możliwości składania zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży.
  • Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji, podając w nim wymagane i niezbędne dane.
  • Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  • Klient ma możliwość w każdej chwil usunąć swoje Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej.

§ 7. Zasady składania, przyjmowania i realizacji zamówień.

  • Sklep świadczy Usługi  za pośrednictwem sieci Internet. Informacje o towarach Sklep zamieszcza na stronie internetowej.
  • Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez sklep internetowy takedasushi w godzinach pracy Sklepu podanych na stronie internetowej i w niniejszym Regulaminie.. Zamówienia realizowane są w godzinach pracy restauracji z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia realizacji zamówień w dni świąteczne lub ustawowo wolne od pracy. Klient, przesyłając do Sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów lub usług ze Sklepem w rozumieniu kodeksu cywilnego. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej zgodnie z treścią zamówienia oraz niniejszym Regulaminem. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia oświadczenia o przyjęciu oferty przez Sprzedawcę.
  • W celu złożenia zamówienia należy:
    • wybrać towar będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”, “zamów”, “kup teraz” lub równoznaczny;
    • zalogować się (opcjonalnie) lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji;
    • wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić Dostawa
    • kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” (lub równoważny) oraz potwierdzić złożenie zamówienia,
    • wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i opłacić zamówienie w określonym terminie (w zależności od sposobu płatności).
  • Obecność towarów na stronie internetowej Sklepu nie jest równoznaczna z dostępnością towaru i możliwością realizacji zamówienia.
  • Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień.Jeśli Sklep nie będzie mógł zrealizować zamówienia, Klient zostanie poinformowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o dalszym sposobie jego realizacji. Klient ma w takim przypadku następujące możliwości:
    • częściowa realizacja zamówienia – wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych towarów, Sklep zostaje zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia na towary niedostępne,
    • uzgodnienie w drodze porozumienia innego sposobu realizacji zamówienia, 
    • anulowanie całości zamówienia – wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zwolnienie Sklepu z obowiązku realizacji całości zamówienia.
    • Jeśli Klient dokonał już zapłaty za zamówiony towar, odpowiednio do wybranego powyżej sposobu – Sklep zwróci Klientowi całość lub odpowiednią część wpłaconej przez niego należności. Klientowi nie będą przysługiwały żadne inne roszczenia z tym związane.
  • W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia na skutek przyczyn losowych, ekonomicznych bądź logistycznych niezależnych od Sprzedawcy będących skutkiem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności Sklep internetowy takedasushi.pl zastrzega sobie prawo odmowy zrealizowania zamówienia w każdym etapie jego realizacji. W takim przypadku umowa ulega wygaśnięciu, a dokonana przez Klienta zapłata ulega zwrotowi.
  • Zmiany w zamówieniach dokonywane po złożeniu Zamówienia mogą być zrealizowane tylko jeśli przedstawiciel Sklepu wyrazi na nie zgodę i do momentu, aż Zamówienie zostanie przekazane do Dostawy.

§ 8. Zmiany w zamówieniach.

Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przekazania zamówienia do wysyłki. Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt za pośrednictwem adresu e-mail Sprzedawcy: takeda@takedasushi.pl.

§ 9. Koszty.

  • Koszty Zamówienia i Dostawy, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  • Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej takedasushi.pl podawane są w walucie polskiej tj. złotych polskich oraz
  • zawierają podatek VAT.
  • Ceny podane w Sklepie są wiążące w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
  • Koszty dostawy zostaną doliczone do cen zamówionych Towarów. Dostawa odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w Zamówieniu sposób. 
  • Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
  • Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin promocji nie stanowi inaczej.

§ 10. Formy płatności za zamówienie.

  • Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski:
    • przy odbiorze – realizacja zamówienia rozpoczyna się po zakończeniu procesu składania zamówienia, a Klient dokonuje płatności przy odbiorze towaru;
    • system płatności Paynow – realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności;
  • Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy formy płatności “płatność przy odbiorze” Klientowi, który nie odbierze dwóch kolejno zrealizowanych zamówień płatnych przy odbiorze.

§ 11. Metody i koszty dostawy zamówień.

  • Aktualne informacje o wysokości kosztów dostawy dostępne są na stronie przy Zamówieniu.
  • Zamówione towary dostarczane są na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu.
  • W przypadku wybranych towarów Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form dostawy z uwagi na rodzaj towaru oraz bezpieczeństwo ich dostawy. Dostawca zostawia przesyłkę osobie znajdującej się pod adresem wskazanym przez Klienta. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za doręczenie zamówienia do rąk własnych Klienta.
  • Sklep nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia w doręczeniu przesyłki leżące po stronie Klienta.
  • Od chwili wydania Towaru osobie znajdującej się pod adresem podanym podczas Zamówienia,  Sklep nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, uszkodzenie czy utratę Towaru przez Kupującego lub inne osoby.Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub niedostarczenie zamówienia w terminie w wyniku wydarzeń i sytuacji, na które nie ma wpływu.
  • Nieuzasadniona odmowa przyjęcia zamówienia przez Klienta traktowana jest jako naruszenie zasad niniejszego Regulaminu.

DZIAŁ III. Odstąpienie od umowy, reklamacje i zwroty

§ 12. Prawo odstąpienia od umowy.

  • Klient, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania Towaru. Wówczas Klient powinien wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres e-mail: takeda@takedasushi.pl.
  • W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Zamówienie jest anulowane, a Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres Takeda Sushi podany w niniejszym Regulaminie.
  • Sklep dokonuje zwrotu należności za zwrócony towar (tj. cenę towaru oraz koszty dostawy zamówionego towaru ze Sklepu do klienta) w ciągu 7 (siedmiu) dni roboczych.Prawo odstąpienia od umowynie przysługuje Klientowi w przypadkach, o których mowa w art. 38 ustawy z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta, a w szczególności w przypadku, gdy Sprzedawca wykonał w pełni daną usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci on prawo odstąpienia od umowy.

§ 13. Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy.

Prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 12 niniejszego Regulaminu nie przysługuje Klientowi w przypadkach o których mowa w art. 38 ustawy z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta, a w szczególności w przypadku:

  1. Umów o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni daną usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci on prawo odstąpienia od umowy,
  2. Umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego (np. zakupu towaru o właściwościach określonych przez Kupującego w złożonym przez niego zamówieniu) lub służąca zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Kupującego.

§ 14. Prawo do reklamacji.

  • Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
  • podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
  • Jeżeli otrzymany Towar jest wadliwy, Konsument ma prawo do zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: takeda@takedasushi.pl, podając jak najwięcej informacji, takich jak zdjęcia, opis, które mogą posłużyć do obsługi Reklamacji. 
  • W przypadku korzystania z uprawnień przysługujących z tytułu rękojmi za wady Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie na zasadach określonych w kodeksie cywilnym. Uprawnienie to przysługuje Klientowi gdy wada zostanie zgłoszona w przeciągu roku od dnia stwierdzenia wady, jednak jeśli Klientem jest Konsument termin ten wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy konsumentowi.
  • Klient do odsyłanego reklamowanego towaru powinien dołączyć także paragon lub fakturę, które znacznie ułatwią procedurę reklamacyjną, ale nie są niezbędne do jej złożenia. W przypadku ich braku Klient, reklamując towar może do niego dołączyć jakikolwiek inny dowód nabycia towaru w Sklepie.
  • Sprzedawca może zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o uzupełnienie danych i dokumentów jeżeli załączone i podane w formularzu reklamacyjnym informacje i dokumenty są niekompletne.
  • Sklep, najpóźniej w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. W przypadku uznania reklamacji, Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary do wyboru. 

§ 15. Zwrot należności

  • W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Sklep do zwrotu należności wpłaconych przez Klienta, Sklep zobowiązuje się do realizacji zwrotu w ciągu 7 dni roboczych.
  • Jeśli sposobem płatności był przelew bankowy, zwrot należności następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność. Jeśli z przyczyn niezależnych od Sklepu identyfikacja rachunku bankowego jest niemożliwa, zwrot nastąpi na konto wskazane przez Klienta w wiadomości e-mail wysłanej do sklepu na adres takeda@takedasushi.pl. Sklep zastrzega sobie prawo do zweryfikowania tożsamości Klienta składającego polecenie zwrotu. Sklep nie dokonuje zwrotu nadpłat za pośrednictwem poczty.Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  • Klient jest zobowiązany do podania właściwych danych umożliwiających dokonanie zwrotu płatności. Jeśli tego nie zrobi pomimo prób kontaktu ze strony Sklepu, Sklep nieponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności.
  • Jeśli opóźnienie zwrotu, brak zwrotu lub niepełny zwrot nastąpił to z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta, Sklep nie ponosi za nie odpowiedzialności.

DZIAŁ IV. Postanowienia końcowe

§ 16. Informacja o ochronie danych osobowych.

  • Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca a zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych zostały wskazane w dokumencie pt. Polityka prywatności oraz Cookies.

§ 17. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

  • Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/

§ 18. Prawo właściwe, spory, warunki odpowiedzialności.

  • Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
  • Klient ma obowiązek podawania prawdziwych informacji. Klient korzystający z usług Sklepu ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym lub fałszywym. Zamówienia zawierające takie treści nie będą realizowane. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za podanie takich treści.Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze zamówienia lub innych dyspozycji Klienta, powstałe wskutek przekazania przez Klienta błędnych danych.Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klientów na stronie sklepu z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
  • Rozstrzyganie sporów mogących powstać pomiędzy Sklepem a Klientem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
  • Nieważność któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych jego postanowień, które pozostają w mocy.
  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta, Kodeksu Cywilnego, Ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.